Tuesday, November 30, 2010

Amanah setitis air.......


Salam...


dari titisan air wujud makluq?
alamak lama x baca blog sejak koncentrate pd pekse ni sampai kapla masuk air, lemas lintasan2 yg ada dlm kapla hahaha...

sib baik air yg masuk tu x perlu dibayar kalau tak, tak pasal2 jd peternak batu karang sbb nk jimatkn air kurang minum walaupon tak rela hehehe...citer pasal air gua ade terbaca pasal isu tarif air dlm negara utk sumer negeri...dlm otak gua tertanya kenapa tarifnye x sama, ada yg tinggi melampau ade yg rendah tapi bmegah dgn 1M patutnye sama la ye tak...pelikkan?tp x de apa yg pelik sbb malaysia bole!!

1 bab yg gua x berkenan bila pengurusannya dswastakn, lambang kedungguan & ketidakcekapan pemerintah dlm pengurusan...utk meningkatkn kecekapan?alasan yg lawak haha....utk melahirkan jutawan bangse? kakaka lagi lawak...utk memberi peluang pekerjaan? kuang...kuang...kuang.... apa alasanpon gua x setuju kecuali gua yg dpt kontrak tu utk mengurusknnya hahahaha...ada yg bole disokong tentang penswastaan ni tp dlm bab ni yerkkksss.........menyerlah kekapitalisan ...bole buat kencing x tos beb!cilakak.........
 
ade ke patut utk mengkayakn beberapa batang manusia gua kene bayar lebih sedangkn tu milik tuhan yg pree & diamanahkn pd pemerintah tanpa lakukn kezaliman pd orang2 macam gua ...ceh! nasib baik babi2 kera2 & binatang2 lain dlm hutan tu x kene bayar bil air kalau tak kompom setiap jumaat buat demo kat masjid negara,bukan mintak kurangkn tarif air tapi mintak kontrak utk uruskn sungai2 heheh... lama2 buaya pon takde tempat nk melepak sbb sumer kene bayar...at the end buaya pon buat memo & antar ke agung hahaha...

kalau isu air suatu mainan orang2 politik kepartian specis otak yg lubang jamban pon termuntah balik x lalu nak menelan & golongan koparat walkaparat... aduhai memang gembirala geng2 jin air, manakn tidak habitat mereka mempunyai nilai2 komersial bagi merosakkn umat2 manusia yg tak pernah sunyi dr diperbodohkn oleh golongan ini.

bg yg dh diswatakn tu, gua harap klau ada sub2 yg bole gua selit utk dtp tender & jadi jutawan ala2 lintah darat best jugakkn... ini pon 1 peluang utk kekalkn status gua jd tuan dinegara ni kalau tak asyik nengok rumah mat idon yg banglo jer mana bole tahan walupon hanya jual steambot hahaha... errr tapi bole ka sbb gua x join mana2 parti politik & x de kabel seluas 7 pemeluk....???

usul kejadia dr titisan air....... siapakah air?ehhhmmm..... siapa erk?

No comments:

Post a Comment

ape yg ade dlm renungan.. meh! catitkn kat sini... tapi GUA tak bertanggung jawab ape yang korang catitkan kat sini...