Monday, October 4, 2010

Kalau musuh sudah sakit

melayu mudah lupa....
Salam...

pabila membaca brite tok det makin sembuh dr sakit sikit2 syukuurrr... semoga cpt sembuh lpas tu bole perang lg... hahaha... tapi mase otai politik ni sakit & masuk wad ade plak musuh2 yg mendoakn bukan2 & maki hamun malah ade yg mintak mati cepat (ish..ish..ishhhh...ada ka patut)sambil membicarakn statement2 dia yg penah menghine islam tu sendiri...ehhmm  betol ka ? itu blom dia mati lagi tu... suke dewang laa... tapi pd gua bila terkenang kisah salhuddin alayyubi mengubati musuhnye di dlm istana musuhnyer pulak tu byk jugak yg terlintas dlm kapla... lpas tu terkeluar plak lintasan dlm kapla citer nabi saw yg byk menolong & mendokn kebaikan utk musuhnyer maka d sinila gua mula rasa pelik dgn musuh2 tok det ni....dewang ni ikut nabi saw ka ikut emosi... ialah dewang yg didoakan nabi saw & salahuddin tu sumer bukan isle... tok det ni isle... tapi camner plak dgn abdollah ubai yg nabi saw sendiripon x kasi di ape-apekn apatah lg utk d bunuh... skng yg byk geram sesangat kat otai ni owang isle tp btindak & pikir x nmpak cam owang isle lebey mjurus kpd emo atas alasan sebab dia blom mintak maap atas statement yg penah dibuatnye... maka selayaknya kah kita bole terus maki hamun dia walaupon dia x berdaya?? bukankah lebey baik serah jer kat tuhan sbb yg di katakn tu  hak milik tuhan... nak bperang dgn diapon dia xde kuasa lagi... & dh tak berdaya pon... psssttt...tp dlm x berdaya tu kalau dihulurkn mic berbisa & terguris jugak tu....hahaha... cume nk tanye pd yg terus memusuhi dia apakh yg korang bole buat pada dia? nak bunuh dia ka atau nk siat2 mulut dia ka ? nk sumbat dia dlm penjara kah? dgn umur dia yg skang ni gua rasa dia pon dh x heran dah... klu buat jugak ape yg korang dpt ...kepuasan?rasa2nye yg pasti lebey kpd nafsu hehehe.... pada gua walau seterukmana statemenye berkontroversi ttg isle  tp gua masih pandang ade kebaikan yg di bawanye utk isle... x yah pening2 kapla sebab byk lintasa sedang Q utk terpancul keluar..hahaha

SS : untung ade pelbagai kapla dlm islam sekuang2nyer ade pertambahn ilmu utk gua ...

No comments:

Post a Comment

ape yg ade dlm renungan.. meh! catitkn kat sini... tapi GUA tak bertanggung jawab ape yang korang catitkan kat sini...