Thursday, October 7, 2010

Ustaz x blog = uzblog

uztaz dulu2 tak berblog tapi umphhh
Salam...

membaca tazkirah,pandangan ,komen dr uzblog  memang kapla terasa lapang sebab ade sinaran ilmu yg meresap... tapi kadang2 jadi biol jugak bila yg dibicarakn x paham2 lebey2 lagi klu yg di lontarkn bendenye tergantung-gantung ...poning kaplo nak d sumbatkn d celah2 otak akhirnye keluar jd angin kentut hahaha... mende ni  gua tau bila ade yg rekomen kat gua baca la blog uztaz ni..uztaz tu...ok dgn sedikit ilmu ghaib yg dimiliki gua trus terbang ke sana...sampai jer & baca  alamak sampai kat kesimpulan & ruangan komen kat blog yg dibaca nampak senang je uzblog ni cuci tangan, ade yg buat pembaca teraba-raba, klau yg diraba tu mendatngkn ghairah takpe jugak kan hehehehe...ade specis uzblog dah bagi byk info alternatif lpas tu lu pikir la sendiri tak guide langsung ... mudah cakap ..lu nak ikut , ikut ...x nak ikut sudah... dlm otak lu(tetamu) nak konflik ka apa gua kisah... janji dpt sampaikn dakwah ceh!!! .... ade yg melibatkan persoalan aqidah tapi play safe tak berani nak tegas & beterus terang... mungkin takut rating jatuh kot hahahaha....ade plak bah. komen bila d tanya tetamu berbulan tak jawab... adoi x bertanggungjwb langsung... sekurang2nye ade la respon, takan uzblog ni x prasan ayat "jgn hampakn orang" klu x silap ayat tu ade dlm hadis ... yg paling syok kadang2 jwban yg diberi membodahkn tetamu... takpe la itu pon respon gak... blog gua lain la citer jenis kategori meraban... bagi uzblog yg ok memang best... tegas pendirian & pantas melayan tetamu... nyatakan fikrah secara berterus terang walaupon fikrahnya bertentang dgn gua... pd persepsi gua byk uzblog yg specis tabur pasir & neutral ni risau pd penyokong2 parti2 poltik serang dewang kot ...seterusnya susah mau cr makan kat alam nyata... agaknya laaa... hahaha ... jgn mara arrr... mungkin jugak keyword " saya bukan ahli politik "  menjadi SOP dlm tulisan mereka supaya tak kelihatan berpolitik agaknya la kot.........toink....toink....

SS : yg penting jgn jadi gobblog sudah....

No comments:

Post a Comment

ape yg ade dlm renungan.. meh! catitkn kat sini... tapi GUA tak bertanggung jawab ape yang korang catitkan kat sini...