Monday, October 18, 2010

Warisan yang digilap semula...

Salam,
lauk utk mata..
Wow!! 1 warisan dr acuan yg telah malap d gilap semula... peh! unbelievable ... gua slame ni mati2 ingat kehebatan pompuan islam ni disebabkn pakaiannya yg mcm duduk dlm kelambu spt terpelihara dr nyamuk aedis tapi ghuper2nye mashaalah sheeekhhh... tak heran la 3/4 dunia  penah dlm genggaman.. hahahaha..... walau pon itu la warisan yg membanggakn tp gua tak rela anak bini zuriat keturunan serta kerabat gua pakai camtu.... nanti kene gigit dgn nyamuk yg x berlesen beb!! hahaha...sebagai menyokong usaha yg dilakukn gua harap byk lagi warisan yg dh malap di gilap semula supaya generasi skang & akan dtg tau kehebatan yg penah dimiliki.... mungkin lpas ni buat festival makan cara islam yg sebenar , mana tau ada variasi cara makan yg tak didedahkn spt makan cara menonggeng ka, cara berlarika dll... atau buat festival cara beromen yg blom didedahkn lagi dlm warisan islam... tang ni kompom gua teramat yakin dpt sambutan klu harga tiket mahal dr konset adam lambak pon...sure awal2 sold out hahaha...gua sebelom tahajjud dh berdiri dpn kaunter.... selain tuh mungkin juga khazanah2 dr Khawarizmi, Ar-razi dll yg blom didedahkn perlu di expose supaya generasi skang tau rahsia kehebatan dlm warisan mereka, mana tau ade antara mereka telah menjumpai 1 nano chip dlm tubuh manusia yg boleh menceritakn peristiwa zaman manusia itu hidup dgn tepat apabila diadaptasi dlm 1 alat...tak mustahilkan?... berbalik pada cerita di atas harapan gua moga2 seluruh umat pompuan d sini dpt melaksanaknnya... mana tau dpt menambahkn lagi sekolah khas spt yg ada d melaka.seterusnya memberi peluang kpd mereka2 yg takde anak utk mendidik anak2 yg lahir d sekaloh itu dgn penuh ketakwaan...

SS : alahaaii mak mah!! apo yg mak mah  buek ni....


No comments:

Post a Comment

ape yg ade dlm renungan.. meh! catitkn kat sini... tapi GUA tak bertanggung jawab ape yang korang catitkan kat sini...